Scéna z filmu Loosova debna
Scéna z filmu Loosova debna
Zdielať cez
  • Facebook
  • Twitter

Loosova debna

Réžia
Rok výroby 
2004
Krajina pôvodu
  • Česko
Minutáž
10min 
Zvukové stopy 
Titulky 

Müllerova vila, 1929. Princíp priestorového štrukturovania Müllerovej vily, tzv. raumplan, spočíva v odstupňovaní výšok jednotlivých miestností podľa ich funkcie i symbolického významu - tak rakúsky architekt Adolf Loos chápal ekonomičnosť, účelnosť a zároveň estetiku obytného priestoru. Unikátne riešenia sú však vždy syntézou obratov a novostí v myslení, preto je filmovanie vily vlastne prerezávaním jednotlivých zásadných oblastí vedeckej a sociálnej paradigmy. Táto komorná reportáž sa celá odohráva len v interiéri a takmer výhradne v detailoch. Vilu staviame na základe myšlienok: film odráža špecifické objavy v matematike, filme a sociálnej úlohe médií. Je akousi archeológiou myslenia konca 20. rokov 20. storočia.

Detail filmu

  • Originálny názov
    Loosova bedna
  • Réžia
  • Scenár
    Andrea Slováková
  • Kamera
    Michael Kaboš
  • Strih
    Janka Vlčková
  • Zvuk
    Michal Deliopulos
  • Minutáž
    10 min (1-15 min.)
  • Rok výroby
    2004
  • Krajina pôvodu
    • Česko
  • Farba
    • Farebný
  • Produkcia
      • Petr Koza
      • Česko
  • Festivaly
    • Artfilm Trenčianske Teplice (Slovensko)

Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.

Členovia Doc Alliance

Chcete byť pravidelne informovaní o našom filmovom programe?

Odoslaním registrácie k Newsletteru súhlasím so zasielaním obchodných oznámení elektronickými prostriedkami a súvisiacim spracovaním osobných údajov na účely zasielania newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrdzujem, že som si prečítal(a) Zásady spracovania osobných údajov, textu rozumiem a súhlasím s ním, pričom beriem na vedomie práva tu uvedené, najmä právo na námietky proti realizácií priameho marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít