Základ tretieho filmu o zákulisí Pražskej jari je tvorený paralelnými príbehmi realizácie dvoch skladieb (Sylvie Bodorová: Juda Maccabeus, oratórium na texty podľa Starého zákona Peter Graham: Subida), ktoré boli napísané priamo pre festival a ktoré tu mali premiéru. Jedna bola predstavená v katedrále sv. Víta, druhá v bývalej továrenskej hale na pražskom Karlíne. Jedna je viac klasická, druhá veľmi experimentálna, jedna detailne zapísaná do nôt, druhá ponechávajúca viac voľnosti hráčom, jedna monumentálna, druhá komornejšia, ale obe na hony vzdialené bežnému repertoáru i spôsobu hrania.
Malo ísť o jasné vyvrcholenie tohto hudobného cyklu, na ktorý zbieral režisér Pavel Koutecký materiál niekoľko rokov. V apríli 2006 však režisér tragicky zomrel a zanechal po sebe rozpracované dielo.
Bolo takmer povinnosťou ostatných spolutvorcov dielo dokončit. Išlo o naozaj výnimočný projekt, ktorý búral stereotypy prezentovaním sveta takzvanej vážnej hudby v médiách. Svet vážnej hudby je vážny i smiešny zároveň, tak ako všetko, čo je spojené s človekom.
Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.