Scéna z filmu Až budu velká, chci být naživu
Scéna z filmu Až budu velká, chci být naživu
Scéna z filmu Až budu velká, chci být naživu

Až budu velká, chci být naživu

Snímka Vladimíra Turnera na príklade niekoľkých aktívnych študentov ukazuje, aké sú ich motivácie k účasti na medzinárodnom stredoškolskom hnutí, ktoré pomohla naštartovať tvrdohlavá občianska angažovanosť mladej Švédky Grety Thunberg.

"Kým politici odmietajú robiť to, čo sa od nich čaká, teda riešiť vážny problém, akým je klimatická kríza, tak my odmietame robiť to, čo sa čaká od nás, a to je chodenie do školy," hovorí na začiatku autorského dokumentu Keď budem veľká, chcem byť nažive jeden z hovorcov českých Fridays for Future Petr Doubravský. Snímka Vladimíra Turnera na príklade niekoľkých aktívnych študentov ukazuje, aké sú ich motivácie k účasti na medzinárodnom stredoškolskom hnutí, ktoré pomohla naštartovať tvrdohlavá občianska angažovanosť mladej Švédky Grety Thunberga.

Aktivita študentov dokázala premeniť debatu o klíme a klimatickej katastrofe aj v Česku. Zásadné problémy budúcej existencie sa pomaly predierajú na stránky hlavných českých médií, a to aj napriek veľmi silnému vplyvu klímaskepticismu, ktorý zosobňuje predovšetkým bývalý prezident Václav Klaus. Turnerov film ponúka pohľad dovnútra každodennej práce organizátorov pri zvolávaní štrajkov a demonštrácií naprieč Českou republikou. Odhaľuje ale aj ich stratégie a ukazuje, ako vyzerá kolektívne uvažovanie nad cieľmi a požiadavkami študentského klimatického hnutia.

Réžia
Rok výroby
2019
Krajina pôvodu
  • Česko
Minutáž
20min 
Zvukové stopy 

Chcete byť pravidelne informovaní o novinkách v junior programe?

Odoslaním registrácie k Newsletteru súhlasím so zasielaním obchodných oznámení elektronickými prostriedkami a súvisiacim spracovaním osobných údajov na účely zasielania newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrdzujem, že som si prečítal(a) Zásady spracovania osobných údajov, textu rozumiem a súhlasím s ním, pričom beriem na vedomie práva tu uvedené, najmä právo na námietky proti realizácií priameho marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít