Z režisérovej vášne pre film vzišiel aj jeho posledný opus, autobiografická esej, v ktorej sa prelínajú meditatívne momenty s portrétmi ľudí a krajín.
Autobiografická esej, ktorej téma konfrontácie života a smrti vyplynula z autorovej choroby a presvedčenia, že „keď nebude môcť točiť filmy, bude mŕtvy.“ Z režisérovej vášne pre film vzišiel jeho posledný opus, v ktorom sa prelínajú meditatívne momenty s portrétmi ľudí a krajín. Liečba rakoviny prostaty ho zviedla dohromady nielen s moderným lekárstvom, ale aj s tradičným liečiteľstvom v Nepále. V „denníkových zápisoch“ z niekoľkých posledných mesiacov van der Keukenovho života kamera odhaľuje súvislosti moderných technológií a magického pozadia, ktoré sa napriek zdanlivej protikladnosti prekvapivo prestupujú. Nádej na vhľad, meniaci v bezprostrednej blízkosti smrti životnú perspektívu, trvá až do pokojného záveru, v ktorom je filmovým spôsobom naplnená: lesknúca sa vodná hladina s plávajúcimi loďami je rozostrená do imaginatívneho záberu. (KVIFF)