Sergej Ejzenštejn je jedným z najvýznamnejších tvorcov v dejinách svetovej kinematografie. K svojej umeleckej kariére sa dostal cez prácu scénografa, neskôr režiséra, moskovského Proletkult divadla. Od neho bola cesta k filmovému umeniu už jednoduchá. Po Štrajku z roku 1925 nasledoval jeho azda najznámejší a kriticky najviac oceňovaný dlhometrážny film Krížnik Potemkin, na svoje časy plný nových formálnych prvkov. Aj keď Ejzenštejn nebol inovátorom montáže, bol jedným z jej najhlasnejších zástancov. Ejzenštejn veril, že "zrážka" záberov je schopná vyvolávať silné emócie u divákov a vytvárať filmové metafory. Spolu s menami ako Lev Kulešov, Dziga Vertov, či Vselovod Pudovkin, vytvoril základ sovietskej montážnej školy, ktorá stála pri zrode praktickej a teoretickej filmovej montáže, ako ju poznáme dnes.
Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.