Sergej Ejzenštejn je jedným z najvýznamnejších tvorcov v dejinách svetovej kinematografie. K svojej umeleckej kariére sa dostal cez prácu scénografa, neskôr režiséra, moskovského Proletkult divadla. Od neho bola cesta k filmovému umeniu už jednoduchá. Po Štrajku z roku 1925 nasledoval jeho azda najznámejší a kriticky najviac oceňovaný dlhometrážny film Krížnik Potemkin, na svoje časy plný nových formálnych prvkov. Aj keď Ejzenštejn nebol inovátorom montáže, bol jedným z jej najhlasnejších zástancov. Ejzenštejn veril, že "zrážka" záberov je schopná vyvolávať silné emócie u divákov a vytvárať filmové metafory. Spolu s menami ako Lev Kulešov, Dziga Vertov, či Vselovod Pudovkin, vytvoril základ sovietskej montážnej školy, ktorá stála pri zrode praktickej a teoretickej filmovej montáže, ako ju poznáme dnes.
Portál DAFilms vznikol vďaka tvorivej spolupráci siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance.