Scéna z filmu Ukrajinská čítanka: Artem Čapaj
Zdielať cez
  • Facebook
  • Twitter

Ukrajinská čítanka: Artem Čapaj

Réžia
Rok výroby 
2015
Krajina pôvodu
  • Česko
Minutáž
9min 
Zvukové stopy 
Titulky 

Portrét Artema Čapaja, ukrajinského novinára, spisovateľa a cestovateľa. Píše predovšetkým o obyčajných ľuďoch a o Ukrajine. Jeho prvý cestopis nevznikol cielene. Cestoval autostopom po Latinskej Amerike a z ciest si robil zápisky. Neskôr si povedal, že keď chce písať o cudzích krajinách, najprv by mal poznať tú svoju. Pri svojej ceste Ukrajinou sa pýtal ľudí, čo pre nich znamená Ukrajina a po čom túžia. V roku 2014 vydal sociálne kritický sci-fi román Červona Zona (Červená zóna, 2014), cestopis zo sveta, v ktorom vládnu obrie korporácie. Napísal rad reportáží o konflikte na východe Ukrajiny, ktoré vydal knižne pod názvom Vojna na tri bukvy (Vojna na tri, 2015). V románe Ponajichaly (Náplava, 2015) sa venuje téme odchodu Ukrajincov za prácou. Veľkú pozornosť si získala kniha drobných textov Tato v dekréti (Otec na materskej, 2016) v ktorej zachytil zážitky otca na materskej dovolenke. Jeho knihy sa opakovane dostali do užšieho výberu prestížnej ukrajinskej literárnej ceny Kniha roku BBC.

Film bohužiaľ nie je k dispozícii :(

Je nám ľúto, ale tento film nie je vo Vašej krajine k dispozícií.

Detail filmu

Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.

Členovia Doc Alliance

Chcete byť pravidelne informovaní o našom filmovom programe?

Odoslaním registrácie k Newsletteru súhlasím so zasielaním obchodných oznámení elektronickými prostriedkami a súvisiacim spracovaním osobných údajov na účely zasielania newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrdzujem, že som si prečítal(a) Zásady spracovania osobných údajov, textu rozumiem a súhlasím s ním, pričom beriem na vedomie práva tu uvedené, najmä právo na námietky proti realizácií priameho marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít