Zatiaľ čo normalizačný Barrandov vnucoval filmárom nepríťažlivé "ideologické" témy, Věra Chytilová patrila k tým, ktorí sa dokázali so zaujímavým výsledkom vysporiadať i s námetmi oslavujúcimi výdobytky socialistického zriadenia. V sedemdesiatych rokoch sa provokatívna filmárka ťažko zmierovala s obmedzeniami v tvorbe a navzdory vonkajším tlakom realizovala dve nekompromisné snímky: Hru o jablko (1976) a Panelstory (1979). V rozprávaní o zamestnancoch pôrodnice i v mozaike osudov obyvateľov nového pražského sídliska sa režisérka odrazila od konkrétnych, sociologických tém, zhodujúcich sa s jej kritickým naladením.
V Panelstory Chytilová vytvorila tragikomický obraz štruktúry, ktorá nefunguje ani po hmotnej, ani po ľudskej a morálnej stránke. Portrét nového sídliska (ide o pražské Južné Mesto) ponúka víziu sveta, ktorého obyvatelia sa nestretávajú len s uniformitou, vadami nových príbytkov či s chýbajúcou infraštruktúrou, ale i s neverou, nedôverou a nespoľahlivosťou. V rámci multi-generačného portrétu, spájajúceho nehercov so skúsenými hercami zaujímajú Chytilovú so scenáristkou Evou Kačírkovou predovšetkým partnerské vzťahy. Satirická sonda do života obyvateľov sídliska, tak odhaľuje ich pokrytectvo, sebeckosť a malomeštiactvo. V kaleidoskopickej mozaike jedného dňa sa odvíja tragikomické pásmo osudov ľudí v obludnej panelovej džungli...
Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.