Po dokumentárne ladenom celovečernom debute O něčem jiném (1963) natočila Věra Chytilová jedno z najvýznamnejších diel československej novej vlny, satirickú grotesku Sedmikrásky (1966), predznamenávajúcu jej dlhoročnú spoluprácu so scenáristkou a výtvarníčkou Ester Krumbachovou a s kameramanom Jaroslavom Kučerom. Experimentálne ladený film dodnes nestratil nič na svojich kvalitách a stále prekvapuje originálnou tvorivou invenciou a využitím neobvyklých audiovizuálnych postupov vo všetkých vrstvách vyjadrovacích prostriedkov. Vo výtvarne koncipovaných pasážach zaujmú najmä nápadité „koláže“ (pripomínajúce Jana Švankmajera) či excentrické kostýmy a líčenie.
Sedmokrásky sú pamfletom proti prejavom dekadentného životného štýlu, predstavovaného dvomi mladými dievčatami (stvárnené neherečkami), ktoré sa rozhodli byť vzhľadom ku skazenosti svojho okolia tiež skazené - „protože se jim na tom světě všechno jenom kazí…“. Nemajú žiadnu minulosť a pohybujú sa v kruhu, tvorenom malým bytom, plavárňou, nočnými podnikmi a stanicou. Keď sa po spustošení pripravenej hostiny začnú topiť vo vode, sľúbia, že už budú dobré, pracovité a šťastné a po svojom sa pokúšajú napraviť to, čo pokazili. Cestu oboch hrdiniek do pekla morálneho zatratenia dláždi Chytilová farebným ohňostrojom režijných nápadov, obrazových symbolov a šokujúcich strihov. Experimentálne dielo novej vlny sa stalo inšpirujúcou klasikou.
Portál DAFilms vznikol vďaka tvorivej spolupráci siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance.