Nič necharakterizuje našu dobu viac, ako chvenie a premena spoločenských inštitúcií, ktoré sme vnímali v určitej kontinuite presahujúcej horizont jedného ľudského života. Nič nie je spojené viac s rozvojom a sebauvedomením euro-americkej civilizácie, než univerzity.
Univerzity sa postupne stali ostrovmi rozširovania slobodného myslenia, poznania a kompetencií prerastajúcich do celej spoločnosti a jedným z kľúčových pilierov demokratickej kultúry. S komercializáciou a masiifikáciou vzdelávania však prišli tiež nové výzvy, ktoré zasahujú praktické aj symbolické roviny fungovania vysokých škôl od jednotlivostí výuky a výskumu, cez samosprávu až po celý systém. Ako sa univerzity vyrovnávajú s udržaním akademických slobôd, ktoré sú zárodkom mnohých aspektov slobody všeobecne? Ako vyzerajú výzvy, ktorým čelia? Aké dôsledky má ich zlyhávanie? Diplomy nekryté reálnou prácou študenta, či hodnotenie výskumu...
Čo je zmyslom univerzít? A ako strážiť kvalitu vzdelávania? Medzi respondentmi filmu je aj jeden z hlavných autorov denníka Guardian v oblasti vzdelávania, sociológ Frank Furedi či lingvista Noam Chomsky.
Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.