Scéna z filmu Nevítaní
Scéna z filmu Nevítaní
Scéna z filmu Nevítaní

Nevítaní

Réžia
Rok výroby 
2009
Krajina pôvodu
  • Česko
Minutáž
94min 
Zvukové stopy 
Titulky 

Povzbudivé svedectvo o hendikepovaných ľuďoch so silnou vôľou. Päticu hlavných postáv, ktoré sa narodili s vážnym postihnutím a boli odmietnuté vlastnými rodičmi, sledoval režisér Tomáš Škrdlant dvadsať rokov. Od doby, kedy boli v duchu komunistickej doktríny zatvorené v ústavoch s obmedzeným kontaktom s „normálnou“ spoločnosťou až do súčasnosti, kedy si väčšina z nich založila vlastné rodiny. Intímny a nesmierne citlivý dokument rozhodne nie je smutnou ukážkou nešťastných osudov, ale naopak povzbudivým svedectvom o tom, čo všetko dokáže zvládnuť hendikepovaný človek so silnou vôľou. Film získal Cenu Pavla Kouteckého za najlepší český dokument roku 2009.

Detail filmu

  • Originálny názov
    Nevítaní
  • Réžia
  • Scenár
    Tomáš Škrdlant
  • Kamera
    1993 František Chmela / 1996 - 2000 Filip Havelka / 2001 - 2008 Tomáš Škrdlant
  • Strih
    Tomáš Škrdlant
  • Hudba
    Jiří Strohner
  • Zvuk
    Petr Šoltys, Petr Lenděl
  • Minutáž
    94 min (91+ min.)
  • Rok výroby
    2009
  • Krajina pôvodu
    • Česko
  • Farba
    • Farebný
  • Produkcia
  • Ocenenia
    • Cena Pavla Kouteckého 2009
    • Cena divákov - Jeden svět 2010

Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.

Členovia Doc Alliance

Chcete byť pravidelne informovaní o našom filmovom programe?

Odoslaním registrácie k Newsletteru súhlasím so zasielaním obchodných oznámení elektronickými prostriedkami a súvisiacim spracovaním osobných údajov na účely zasielania newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrdzujem, že som si prečítal(a) Zásady spracovania osobných údajov, textu rozumiem a súhlasím s ním, pričom beriem na vedomie práva tu uvedené, najmä právo na námietky proti realizácií priameho marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít