Dlhometrážny debut Mátyása Priklera Ďakujem, dobre sa skladá z troch poviedok a epilógu. Jednotlivé príbehy sa odohrávajú na pozadí hospodárskej krízy, ktorá vstupuje do intímnych životov postáv a naostro odhaľuje pokrivené vzťahy, v ktorých žijú.
Prvá poviedka je príbehom lokálneho politika a podnikateľa Miroslava, ktorý sa snaží svojsky riešiť problémy vo vlastnej firme, problémy svojho brata a smútok večne opitej ženy. Ako obratný manipulátor zanecháva po sebe iba spúšť, aj keď má pocit, že všetkým pomáha. Druhá poviedka je o dôchodcovi Bélovi, ktorému náhle zomrie manželka. Napriek tomu, že sa spolu hádali, Béla sa cíti po smrti ženy opustený a sám. Ťažké dni mu neuľahčujú ani jeho syn Attila a dcéra Marika, hoci do nich vkladá všetky svoje nádeje. Ponížený a nepotrebný Béla sa nakoniec ocitá v starobinci medzi ľuďmi, ktorí dožívajú a čakajú na svoj koniec. Tretia poviedka je príbehom Attilu, Bélovho syna, ktorý sa bojí o zamestnanie a prichádza aj o rodinu. V snahe o vnútornú harmóniu zabezpečí asi najhoršie Vianoce sebe, svojej žene Zuze a aj ich deťom. Hoci chce silou-mocou manželstvo zachrániť, poníži sa aj v očiach svojich dvoch detí a s taškami ostáva vymknutý pred dverami vlastného bytu. Attilov boj o návrat do rodiny je tragikomickým vyvrcholením jeho úsilia byť milovaný. Na záver filmu sa väčšina postáv stretne na svadbe Miroslavovej dcéry Dany a Pištu, Attilovho príbuzného. Na slovensko - maďarskej svadbe sa všetci bavia, jedia, pijú a tancujú do rána, v snahe zmazať prežité a veriť, že bude lepšie.
Metódu využitú v tomto filme, by sme mohli nazvať ”obzretie sa okolo seba”: príbehy sú inšpirované reálnym životom a film je pozorovaním súčasného sveta tak, ako ho okolo seba vnímajú a cítia jeho tvorcovia. Observačný spôsob rozprávania, ktorý má blízko k dokumentárnemu filmu, je kľúčovým postupom, ako preniknúť dovnútra postáv v snahe precítiť ich starosti a pochopiť zúfalé úsilie vymaniť sa z nich. Hoci ich správanie môže často pôsobiť tragikomicky, je to len zrkadlový odraz sveta, ktorý síce postupne stráca morálku, no rozhodne nestráca nádej.
Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.