Filmová adaptácia piatich poviedok Bohumila Hrabala zo zbierky Perlička na dne (1963), ktoré sfilmovali režiséri Jiří Menzel, Jan Němec, Evald Schorm, Věra Chytilová a Jaromil Jireš, radení k tzv. tretej generácii absolventov FAMU (v Menzelovom prípade išlo vôbec o jeho prvý film uvedený v oficiálnej distribúcii). Film je označovaný za programový manifest československej novej vlny, ktorej poetika súznela s Hrabalom v odmietaní tradičných postupov: záujmom filmárov o postavy na okraji spoločnosti a nahradením lineárneho rozprávania kolážou každodenných rituálov, monológov a tragikomických nedorozumení.
Kameramanom všetkých poviedok bol Jaroslav Kučera, Dům radosti bol natočený na farebný materiál, ostatné štyri na čiernobiely. Do filmu boli obsadení začínajúcich a menej známi herci (Ferdinand Krůta, Ivan Vyskočil, Slávka Hozová) alebo neherci, ako výtvarníci Vladimír Boudník a Václav Chochola, sám seba stvárnil naivistický maliar Václav Žák. V každej epizóde sa objavil ako štatista aj Bohumil Hrabal.
Film pozostáva z poviedok:
Smrt pana Baltazara (réžia: Jiří Menzel)
Podvodníci (réžia: Jan Němec)
Dům radosti (réžia: Evald Schorm)
Automat Svět (réžia: Věra Chytilová)
Romance (réžia: Jaromil Jireš)
Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.