Od novembra 1989 uplynulo niekoľko rokov. Československo sa rozpadlo a v Českej republike je pri moci pravicová vláda Václava Klausa. Karel Vachek nadväzuje na Nový Hyperion a pokračuje vo svojej sérii rozsiahlych filmových dokumentov, v ktorých svojrázne mapuje českú spoločnosť a jej skutočné i domnelé elity. Tentoraz sa sťahuje "do opozície", opúšťa Prahu aj oficiálne politické dianie a vydáva sa hľadať alternatívy - v politickej, kultúrnej i existenciálnej rovine. S dvoma autobusmi, v ktorých zhromaždil umelcov, vedcov a zaujímavé osobnosti, vyráža do Českého Krumlova a počas tohto "zostavovania novej vlády" s nimi diskutuje nad otázkami občianskych, ale i tvorivých a životných postojov. Film zachytáva predkamerové dianie, ale zároveň sa mení na svoju vlastnú reflexiu s prvkami performance. Režisér Krejčík veští súmrak civilizácie, Ivan Jirous kradne profesorovi Žilkovi polievku, Petr Cibulka odhaľuje komunistické sprisahanie a Karel Vachek predvádza vlastnú rekonštrukciu husitskej bitky pri Sudoměři, zatiaľ čo Tomáš Vorel spí...
Mnohovrstevná filmová esej sa prekvapivo zásadným spôsobom dotýka nielen kultúrnych a politických súvislostí, ale aj samotnej podstaty audiovizuálneho média a býva často považovaná za najvýznamnejšie filmové dielo Karla Vachka.
(KVIFF)
Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.