Scéna z filmu Kdo bude hlídat hlídače? Dalibor, aneb klíč k chaloupce strýčka Toma
Scéna z filmu Kdo bude hlídat hlídače? Dalibor, aneb klíč k chaloupce strýčka Toma
Scéna z filmu Kdo bude hlídat hlídače? Dalibor, aneb klíč k chaloupce strýčka Toma
Zdielať cez
  • Facebook
  • Twitter

Kdo bude hlídat hlídače? Dalibor, aneb klíč k chaloupce strýčka Toma

Réžia
Rok výroby 
2002
Krajina pôvodu
  • Česko
Minutáž
240min 
Zvukové stopy 
Titulky 

To, čo najvýstižnejšie charakterizuje tému filmu, ktorého aktéri sú symbolicky „uväznení“ v priestoroch Národného divadla, je téma podvratného boja, namiereného proti akémukoľvek establishmentu (v politike, vede i kultúre), často porušujúceho pravidlá či "zákony" – vďaka ktorým sa tento boj stáva z morálneho hľadiska legitímnym. Ikonický režisér - filozof Vachek sa zaujíma o ľudí, ktorí sa stali súčasťou takýchto zápasov. Zároveň sa vracia k motívu divadla z prvej časti tetralógie Nový Hyperion, a to v súvislosti s myšlienkou, že "celý svet je divadlo a my všetci sme herci". Na to nadväzuje jeden z novodobých "Daliborov" českej historiografie, Jan Tesař, poukazujúci vo Vachkovom filme na význam mýtu Národného divadla, súvisiaceho s určitým prvkom "divadelnosti" v českých politických dejinách, v ktorých bývajú skutočné udalosti nahrádzané "celonárodným happeningom". To však v kritických časoch vedie k nivelizácii politických postojov. Do popredia sa dostáva téma moci, prekračovania noriem a medze politickej demokracie.

Detail filmu

Portál DAFilms vznikol vďaka tvorivej spolupráci siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance.

Členovia Doc Alliance

Chcete byť pravidelne informovaní o našom filmovom programe?

Odoslaním registrácie k Newsletteru súhlasím so zasielaním obchodných oznámení elektronickými prostriedkami a súvisiacim spracovaním osobných údajov na účely zasielania newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrdzujem, že som si prečítal(a) Zásady spracovania osobných údajov, textu rozumiem a súhlasím s ním, pričom beriem na vedomie práva tu uvedené, najmä právo na námietky proti realizácií priameho marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít