„Ak chce človek niečo kritizovať, musí začať od seba. Ak si chce robiť z niečoho či z niekoho žarty, musí pripustiť a zažiť sebairóniu. Pretože pokiaľ človek nie je kritický a sarkastický hlavne sám k sebe, nemá bohvieaké právo vyslovovať verdikt. Ani vo filme, tobôž v živote. Nemám rád, keď film moralizuje, keď ideologický marazmus vynáša súdy o tom, kto je dobrý a kto zlý, lebo nepochybuje. Ako prvý by sa mal postaviť na podstavec režisér a zoťať si hlavu. Len tak získa voľné ruky, aby sa mohol hrať s rôznymi témami a stínať ďalšie hlavy. Nesnažil som sa urobiť film o Slovensku, ale o Slovákoch a o ich postupnom normalizovaní. A potom som spoznal človeka, ktorý sám a ako jeden z mála kráča proti prúdu tým, ako žije, koná, rozmýšľa. Slovom: neznormalizovane.“
Ako vysvetliť pojem „Slovensko“ neznámemu cudzincovi, návštevníkovi z inej planéty, v horizonte posledných 20 rokov? Aký je genetický, či programovací kód softvéru „Slovensko“? Ako sa používa, ako sa mení?
Slovensko 2.0 je film o dvadsiatich rokoch samostatného Slovenska očami desiatich popredných slovenských režisérov. Skladá sa z desiatich desaťminútových filmov rôznych žánrov, od hraného cez animovaný, dokumentárny až po experimentálny film. Desať režisérskych osobností širokého generačného, názorového a žánrového spektra - Juraj Herz, Martin Šulík, Peter Kerekes, Zuzana Liová, Mišo Suchý, Ondrej Rudavský, Iveta Grófová, Peter Krištúfek, Viera Čákanyová a Miro Jelok - odpovedá na otázku: Čo je to Slovensko?
Výsledkom je unikátna reflexia moderných dejín našej krajiny a zároveň i umelecká reflexia slovenskej kinematografie v jej rôznych podobách.
Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.