Na červenom koberci festivalu v Cannes

Francúzska riviéra po dvoch rokoch opäť ožíva filmom a po červenom koberci zasa kráčajú hviezdy svetového formátu. Žiarou reflektorov sa však môžete nechať oslniť aj vy, v našom novom programovom špeciáli. Pozrite si filmy, ktoré si užívali festivalovú slávu v minulých ročníkoch.

Uvedenie filmu na festivale v Cannes pre mnohých filmárov znamená prestup do prvej filmovej ligy. To bol aj prípad Roberta Minerviniho, ktorého snímka Zastavit bušící srdce po uvedení v Cannes zaradila medzi súčasnú režisérsku špičku. V sekcii formálne odvážnych filmov - Un Certain Regard dostal v roku 2018 Zvláštnu cenu poroty film Mŕtvi a tí druhí. Vďaka oceneniu tak film mohol upozorniť na tému stretu tradícií domorodých obyvateľov Brazílie s nástrahami moderného sveta. Slovensko úspešne reprezentovali na červenom koberci v Cannes, pred neuveriteľnými 56 rokmi, aj predstavitelia hlavných rolí filmu Obchod na korze Jozef Kroner a Ida Kamińská, ktorí obaja získali zvláštne ocenenie a film bol vybraný do hlavnej súťaže ešte predtým ako získal Oscara. V roku 2008 Slepé lásky režiséra Juraja Lehotského získali pre Slovensko prestížne ocenenie - umeleckú cenu Prix de la Cicae (Confédération Internationale Des Cinémas ďArt et ďEssai), ktorú udeľuje Medzinárodná konfederácia artkín.

Vybrané filmy

Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.

Členovia Doc Alliance

Chcete byť pravidelne informovaní o našom filmovom programe?

Odoslaním registrácie k Newsletteru súhlasím so zasielaním obchodných oznámení elektronickými prostriedkami a súvisiacim spracovaním osobných údajov na účely zasielania newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrdzujem, že som si prečítal(a) Zásady spracovania osobných údajov, textu rozumiem a súhlasím s ním, pričom beriem na vedomie práva tu uvedené, najmä právo na námietky proti realizácií priameho marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít