Café Európa: Odhaduje sa, že denne vidíme v závislosti od životného štýlu 2 000 až 10 000 reklám. Väčšinu ani nevnímame, pretože sme si na reklamu natoľko zvykli, že ju považujeme za bežnú súčasť života.
Či chceme, alebo nie, reklama ovplyvňuje naše predstavy o svete, má obrovský dosah na jednotlivcov a celú spoločnosť. Formuje, čo je správne, ako má vyzerať šťastný život, čo k nemu potrebujeme a čo pre to máme spraviť. Ale aj koho máme voliť, komu máme finančne prispieť a ako tráviť voľný čas. Zároveň je kľúčovým prvkom informačného priestoru, v ktorom žijeme. Vie vytvárať falošné predstavy ekologickej udržateľnosti, posilňovať dojem spoločenskej zodpovednosti, dostať k moci diktátora, ale aj otvárať citlivé spoločenské témy pre širšie skupiny ľudí.
Ako sa v celej tejto informačnej spleti vyznať? Ako nastaviť informačný ekosystém tak, aby boli negatívne dôsledky skreslenia reality čo najmenšie? A dá sa to vôbec dosiahnuť?
Hostia:
Filip Struhárok, Denník N
Eva Rajčáková, Rada pre reklamy
Radim Dvořák, zástupca vedúceho Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku
Moderuje Lukáš Osvald
Portál DAFilms.sk je výsledkom tvorivej spolupráce siedmich významných európskych festivalov dokumentárneho filmu združených pod Doc Alliance. Našim cieľom je posúvať hranice dokumentárneho filmu, propagovať jeho rozmanitosť a podporovať kvalitné autorské filmy.